Probna proizvodnja potpuno novog modela automobila, čiji je radni naziv "L-zero" u pogonima fabrike Fiat automobili Srbija (FAS) u Kragujevcu počeće do kraja 2011, a serijska proizvodnja do maja naredne godine. Generalni direktor FAS Antonio Ćezare Ferara je, na prvoj konferenciji za novinare od imenovanja, izjavio da će u drugoj polovini oktobra startovati probna proizvodnja školjki za nov model automobila u rekonstruisanoj proizvodnoj hali koja će imati modernu opremu. Nulta serija školjke će biti proizvedena krajem ovog meseca. Serijska proizvodnja novog modela automobila, kako je planirano, počeće pre maja, ali nije isključena mogućnost da dođe do odlaganja zbog veoma složenog procesa. Premijera novog automobila koji će biti proizveden u Kragujevcu planirana je na sajmu automobila u Ženevi 2012 i tada će biti poznat i naziv novog modela.
Probna proizvodnja potpuno novog modela automobila, čiji je radni naziv "L-zero" u pogonima fabrike Fiat automobili Srbija (FAS) u Kragujevcu počeće do kraja 2011, a serijska proizvodnja do maja naredne godine, izjavio je danas generalni direktor FAS Antonio Ćezare Ferara.
Generalni direktor Ferara je, na prvoj konferenciji za novinare od imenovanja, izjavio i da će u drugoj polovini oktobra startovati probna proizvodnja školjki za nov model automobila u rekonstruisanoj proizvodnoj hali koja će imati modernu opremu.
"Nulta serija školjke će biti proizvedena krajem ovog meseca," kazao je Ferara koji je na čelo srpsko-italijanske kompanije došao u julu.
"Serijska proizvodnja novog modela automobila, kako je planirano, počeće pre maja", rekao je Ferara, ali nije isključio mogućnost da dođe do odlaganja zbog, kako je rekao, veoma složenog procesa.
On je naglasio da je će premijera novog automobila koji će biti proizveden u Kragujevcu planirana na sajmu automobila u Ženevi 2012 i, kako je izjavio Tanjugu, tada će biti poznat i naziv novog modela.
Naglašavajući da je kompletna obnova proizvodnih pogona nekadašnje fabrike Zastava automobili u završnoj fazi, Ferara je rekao da se rekonstruiše 1,4 miliona kvadratnih metara (m2) prostora, zamenjeno je 400.000 m2 krova, kao i da je ekološki uređeno 150.000 m2 zemljišta.
Ferara je rekao da se instalira najmodernija opremi u proizvodnim pogonima, iz Japana, Nemačke, Italije.
U toku je i transport presa iz Japana u Kragujevac.
Prema Ferari, kapaciteti instalirane opreme su 30 automobila po satu sa mogućnošću udvostručenja.
"U kompletnu rekonstrukciju fabričkih pogona i instaliranje modernih tehnologija FIAT će zajedno sa Republikom Srbijom uložiti više od milijardu evra", rekao je Ferara, a "do kraja ove godine više od 850 miliona evra".
Ferara je rekao i da je planirano da u proizvodnji novog modela automobila bude uposleno 2.400 radnika.
No, broj zaposlenih će zavisiti od tržišnih zahteva za novim automobilom koji će , kako je naveo Ferara, biti izvožen u sve zemlje Evrope.
Na pitanje novinara da li će iduće godine početi proizvodnja još jednog novog modela kako je predviđeno strateškim ugovorom između države Srbije i Fijata, Ferara je odgovorio -"precizan plan imamo za jedan model a za drugi, zbog svetske ekonomske krize, u ovom trenutku nemamo".
Prvi čovek FAS naveo je i da je u planu nastavak proizvodnje "punta" u kragujevačkim pogonima, koja je prekinuta zbog rekonstrukcije fabričkih pogona, "a da će količina proizvodnje zavisiti od tržišta".
Povodom pitanja novinara da prodaja "punta" beleži pad za 57 odsto, Ferara je rekao "da je prisutan sveobuhvatni pad prodaje automobila zbog svetske ekonomske krize, a da 'punto' ima najveći pad u prodaji".
"Ipak, mi nastavljamo sa najpovoljnijom prodajom 'punta' kao i da našim kupcima nudimo da voze jedini automobil koji je domaće proizvodnje", rekao je Ferara.
Osnovni model "punta" košta oko 7.000 evra, a sa raznom opremom i do 9.300.
Ferara, koji je bio direktor fabrike Fijata u Kasinu u Italiji, postavljen je za direktora kragujevačke fabrike u julu.
Dotadašnji direktor FAS-a Đovani de Filipis je poslat za regionalnog menadžera za Rusiju.